دیجیتال مارکتینگ

هر آنچه در دنیای دیجیتال مارکتینک می‌گذردرا با هم بررسی خواهیم کرد.

دیجیتال مارکتینگ

هر آنچه در دنیای دیجیتال مارکتینک می‌گذردرا با هم بررسی خواهیم کرد.


بدیهی است که اگر شما بهترین وب سایت را از لحاظ طراحی، اطلاعات و برنامه نویسی داشته باشید ولی سایت شما بیننده ای نداشته باشد کمترین ارزشی نخواهد داشت. امروزه در حدود 85 درصد از بینندگان یک وب سایت از طریق موتورهای جستجوگر به وب سایت ها هدایت می شوند.
بهینه سازی رتبه وب سایت در موتورهای جستجوگر فرآیندی بسیار ارزشمند است که باعث افزایش قابل توجه بینندگان وب سایت خواهد شد. از طرفی به دلیل اینکه کسانی که به دنبال اطلاعات مورد نظر میگردند به سایت شما راهنمائی خواهند شد بیشترین بازدهی را نسبت به سایر روشها از قبیل تبلیغ در روزنامه، سایتهای تبلیغاتی و یا تبلیغ از طریق پست الکترونیک داراست.

  ارتقا سایت در گوگل شامل سه مرحله مهم هست که عبارتند از :

1- از لحاظ تکنیکال و برنامه نویسی که برای تمام وب سایت هایی که توسط ما طراحی می شوند به صورت رایگان انجام خواهد شد.
2- آنالیز کردن رقبا و بدست آوردن کلمات کلیدی و متن مورد نظر برای بوجود آوردن محتوای مناسب.
3- بوجود آوردن بوکمارک ها و لینک های مفید و هم سنخ.

در پایان به این نکته اشاره میگردد که ارتقا رتبه سایت در موتورهای جستجو به صورت قرارداد تضمینی منعقد میگردد و در صورتی که سایت شما در 10 سایت اول سایت گوگل قرار نگیرد وجه شما پس داده خواهد شد.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید به سایت ارتقا رتبه سایت در گوگل  مراجعه فرمایید. همچنین برای مشاهده اطلاعات بیشتر در زمینه انواع خدمات بهینه سازی سایت به صفحه سئو مراجعه نمایید.

دیجیتال مارکتینگ چیست

دیجیتال مارکتینگ چیست | معرفی تکنیکهای نوین دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ (digital marketing) به استفاده از رسانه‏ های جدید دردنیای تجارت اطلاق میشود که این بازاریابی دیجیتال بسیار به اینترنت وابسته می باشد و نام دیجیتال مارکتینگ را به خود گرفته است. در واقع می توان گفت به تمام فعالیتهایی که به منظور تبلیغ محصول، خدمات، برندها و بررسی رفتار مشتری در بستر اینترنت صورت میگیرد دیجیتال مارکتینگ گفته می شود. اگر بخواهیم دیجیتال مارکتینگ را با بازاریابی سنتی مقایسه کنیم، در واقع برخلاف بازاریابی سنتی، در دیجیتال مارکتینگ مشتریان بیشترین اهمیت را دارند به همین منظور شرکت ها با استفاده از ابزارهای مختلف مانند  وب سایت، ایمیل، موبایل، شبکه های اجتماعی سعی در تحلیل رفتار مشتری می کنند تا تبلیغات خود را در زمان مناسب و بر روی طیف وسیعی از کاربران منتشر نمایند تا در نتیجه بتوانند بهترین بازخورد را دریافت نمایند.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟ دیجیتال مارکتینگ با وب24
استفاده بهینه از تمام این ابزارها در دنیای دیجیتال، می تواند سینرژی مناسبی را جهت گسترش یک کسب و کار در اینترنت ایجاد نماید. به عبارت دیگر، دیجیتال مارکتینگ به استفاده مناسب از ابزارهای دیجیتالی جهت ایجاد معماری و ساختار حرفه ای در بستر اینترنت و گسترش آنها از طریق هدف گذاری و تعیین استراتژی مناسب در این زمینه اطلاق می شود. برخی از مواردی که به بازاریابی اینترنتی مرتبط هستند عبارتند از :

  • بازاریابی درونگرا یا جاذبه ای : بازاریابی درونگرا و روش های مختلف مرتبط با آن، بر این اساس بنا شده اند که به جای اینکه فروشنده به دنبال مشتری باشد، مشتری به فروشنده مراجعه نماید و از طریق روش های مختلف مانند سئو، بازاریابی محتوا و... وب سایت شما بتواند مخاطب هدف را به سمت خود جذب کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بازاریابی درونگرا، مقاله بازاریابی درونگرا چیست را مطالعه نمایید.
  • بازاریابی چریکی : استفاده از روش های خلاقانه جهت معرفی محصول به مشتری، به گونه ای که توجه او را جلب کند و باعث شود که مشتریان در مورد برند شما صحبت کنند را بازاریابی چریکی می گویند. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه مقاله بازاریابی چریکی چیست را مطالعه نمایید.
  • بازاریابی ویروسی : با گسترش شبکه های اجتماعی و استفاده مردم از آنها و افزایش اهمیت رسانه های اجتماعی، تبلیغات به صورت دهان به دهان و به اشتراک گذاشتن رسانه های اجتماعی توسط افراد، اهمیت بالایی پیدا کرده است. استفاده از بازاریابی ویروسی و تولید رسانه های اجتماعی به گونه ای که باعث شود افراد مختلف جامعه بیشتر در مورد آن صحبت کنند و رسانه های اجتماعی شما را به اشتراک بگذارند در حال گسترش است و جز روش های بازاریابی اینترنتی محسوب می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه مقاله بازاریابی ویروسی چیست را مطالعه نمایید.
  • بازاریابی ایمیلی: استفاده از ابزار ایمیل، جهت اطلاع رسانی و برقراری ارتباط با مخاطبین از اهمیت بالایی برخوردار است، به همین جهت ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی و تکنیکهای مختلف با این زمینه مانند ایجاد صفحه فرود می توانند به شما در طراحی و پیاده سازی یک کمپین موفق دیجیتال مارکتینگ کمک زیادی بکنند.
  • بازاریابی در شبکه های اجتماعی  و بازاریابی محتوا : بازاریابی محتوا و بازاریابی در شبکه های اجتماعی نیز از اجزای مهم دیجیتال مارکتینگ هستند.

در ادامه جزییات بیشتری در مورد انواع روش های دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی را بررسی خواهیم کرد. در صورتی که فرآیندهای بازاریابی اینترنتی و همچنین هر یک از اجزا آن برای شما آشنا نیستند، پیشنهاد میکنیم که با کارشناسان وب24 تماس بگیرید.

دیجیتال مارکتینگ

در واقع بازاریابی اینترنتی گام به گام با مشتری در حرکت است. چند نمونه از دیجیتال مارکتینگ در زیر آورده شده است:

  1. بازاریابی با استفاده از موتورهای جستجوSearch Engine Marketing(

    در این روش با استفاده از تکنیک‏های طراحی سایت و سئو سعی در بهبود جایگاه سایت مورد نظر دارند تا با ارتقا جایگاه سایت در نتایج جستجو و قرار گرفتن در صفحه اول کاربران سریعتر و راحت تر به سایت دسترسی داشته باشند. بهینه سازی به دو صورت بهینه سازی داخلی و بهینه سازی خارجی است. در بهینه سازی داخلی شامل کاربرد درست کلمات کلیدی، لینک‏های داخلی و کلاً بر طراحی سایت دلالت دارد. اما بهینه سازی خارجی مانند لینک‏هایی است که به سایت شما داده می شود.

  2. بازاریابی با استفاده از شبکه‏ های اجتماعی(Social Network Marketing) 

    در این روش که با استفاده از نرم افزارهای ارتباط جمعی نظیر فیسبوک، تلگرام، g+  و ... می باشد صورت میگیرد در این بازاریابی  هدف شناساندن برند و خدمات خود به انسان ها و ارتباط و تعامل بیشتر با مخاطبان و بالفعل کردن مشتریان بالقوه و وفادار کردن این کاربران می باشد. این روش که به نوعی بازاریابی دهان به دهان است کاربران با به اشتراک گذاری کامنت ها این نوع تبلیغ را گسترش می دهند. همچنین از دیگر اهداف این روش لینک دهی و به اشتراک گذاری تصاویر و ویدئوهای خود و بالابردن ترافیک وب سایت می باشد.

  3. بازاریابی محتوایی ontent MarketingC

    این نوع از بازاریابی در تلاش برای ارائه محتوایی است که بتواند با کمترین و مناسب ترین کلمات بهترین و عمیق ترین تأثیر را بر مخاطبان گذاشته و از طریق درگاه و کانال های ارتباط جمعی کاربران به نشر این محتوا بپردازند و مشتریان را به سمت وب سایت شما هدایت کند.

  4. نمایش تبلیغات

    نمایش تبلیغات نوع دیگری از تبلیغات است که برای کاربران راحت تر و قبل فهم تر و تاثیرگذاری بیشتری دارد. بنر نوعی از این تبلیغات می باشد که بدون هزینه نمی باشد. ویدئوهای تبلیغاتی که شرکت ها از محصولات و خدمات خود تهیه میکنند با بالا رفتن سرعت اینترنت جای خود را در تبلیغات بیشتر باز کرده اند.

  5. بازاریابی ایمیلی Email Marketing

    بازاریابی ایمیلی یکی از شایع ترین نوع بازاریابی می باشدکه با طراحی مناسب صفحه فرود سایت و ارسال منظم ایمیل به مشتریان می توانید مشتریان بالقوه بیشتری را به صورت وفادار نگه دارید و از اهداف آن میتوان به معرفی برند به مشتریان، اطلاع رسانی مشتریان از تازه ترین محصولات و خدمات، هنگامی که مشتریان وارد سایت شما می شوند و ایمیل شان را در اختیار شما قرار میدهند در واقع علاقه مندی خود را به سایت اعلام میدارند و حتی با ترک سایت با داشتن ایمیل می توانید آنها را به سایت خود برگردانید و حتی می توانید نتایج ایمیل های ارسالی را از مشتریان دریافت کرده و مطابق بازخورد مشتریان محصولات آینده خود را طراحی کنید.

  6. بازاریابی در موتورهای جستجو یا Search Engine Marketing

    بازاریابی از طریق موتورهای جستجو به دو نوع سئو و به ازای هر کلیلک می باشد. که در سئو مربوط به طراحی مناسب سایت می باشد اما تبلیغات کلیکی مبلغی به موتورهای جستجو پرداخت می کنید و سایت شما در قسمت تبلیغات نمایش داده خواهد شد و به ازای هر کلیلکی که کاربر پس از جستجو در موتورهای جستجو بر روی تبلیغات شما کلیک میکند هزینه محاسبه میگردد. در نظر داشته باشید که بازاریابی موتورهای جستجو یا SEM شامل دو بخش می شود: بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو یا سئو (SEO) و تبلیغات کلیکی در موتورهای جستجو یا PPC که مخفف Pay Per Click است.

مزیت دیجیتال مارکتینگ ارزان و دسترس بودن و 24 ساعته بودن است. همچنین به دلیل خاصیت دروانگرا بودن روش های Digital Marketing ، بازاریابی اینترنتی می تواند در بسیاری از مواقع در کسب و کارهای مختلف موفق عمل کند و نتیجه موثر ایجاد نماید. استفاده از دیجیتال مارکتینگ روز به روز در حال افزایش است و روش های بازاریابی درون گرا به مرور جایگزین روش های سنتی بازاریابی مانند بازاریابی تلفنی، تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات رادیویی، تبلیغ در روزنامه ها و... خواهند شد.